Här hittar du information om hur du kan lämna in synpunkter och klagomål till Erikshjälpen och våra olika verksamheter.
En synpunkt kan röra vad som helst inom Erikshjälpen eller Erikshjälpen Second Hands verksamheter, både positivt som negativt. Det kan till exempel vara beröm, feedback eller förbättringsförslag. En synpunkt lämnas direkt till den verksamhet som ärendet gäller.
Om du har synpunkter gällande Erikshjälpen som helhet kan du kontakta Kundservice.
Gäller din synpunkt någon av våra second hand-butiker ber vi dig kontakta den aktuella butiken.
Om du har synpunkter gällande fadderskap, gåvor och andra donationer till Erikshjälpen kan du vända dig till Givarservice.
Kontakta Programavdelning Sverige om du har synpunkter gällande Erikshjälpen Framtidsverkstad, Football For All Global eller Erikshjälpen Rafiki.
Kontakta Programavdelning Internationellt om du har synpunkter gällande vår internationella verksamhet Eriks Development Partner.
Ett klagomål är tänkt att uppmärksamma oss på brister i vår verksamhet samt brister i våra samarbetspartners verksamheter. Det kan gälla avsteg, eller misstankar om avsteg, från avtal, riktlinjer och policys.
Klagomål kan lämnas direkt till en verksamhet eller rapporteras in via Formulär för klagomål.
Genom att nyttja möjligheten till visselblåsning kan arbetstagare, volontärer och praktikanter inom arbetsrelaterade sammanhang rapportera överträdelser och allvarliga missförhållanden som är av sådan karaktär att allmänheten har intresse av att de uppdagas och stoppas.
Publicerad: 04 december 2023