fbpx

Copywriter/Kommunikatör

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen är inne i en spännande fas och Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med två kreativa skribenter som vill vara med och utveckla vår kommunikation.

Arbetsuppgif­­ter

  • Skapande av engagerande och konverterande texter till insamlingsbrev och kampanjer
  • Copywriting till annonser och sociala medier
  • Text till rapporter och årsredovisning
  • Internkommunikation

Avdelningens uppdrag är brett och omväxlande med ansvar för extern och intern kommunikation med fokus på insamling. Du bidrar med text till olika kanaler, för olika målgrupper och deltar i allt från utveckling av koncept och tonalitet till hands-on produktion. Du skapar rätt känsla både för print och digitalt, stöttar kollegor och värnar tydlighet. Du behöver kunna hantera webbpubliceringssystem, CMS (gärna WordPress) på användarnivå. Du är en van sociala medier-användare som snabbt uppdaterar våra sociala medier och som kan visa och utbilda inom verksamheten. På avdelningen arbetar du tillsammans med kollegor ansvariga för innehåll som bild och video, formgivning, webb, sociala medier, evenemang och givarrelationer. Våra målgrupper är våra kollegor i hela världen, nya och trogna givare, kunder i våra butiker och alla andra som vill vara en del av arbetet för barns rättigheter, i Sverige och världen.

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du älskar att formulera dig i skrift, har högskoleutbildning inom media- och kommunikationsvetenskap, är utbildad copywriter eller motsvarande. Vi ser också att du har minst ett par års dokumenterad erfarenhet. Du skriver obehindrat texter med olika syfte, för olika målgrupper, i olika kanaler. Du har förmåga att förmedla och levandegöra komplicerade sammanhang på ett enkelt och engagerande sätt. Din utgångspunkt är alltid läsarens upplevelse.
Vi tror att du

  • har ett genuint intresse för marknadsföring och för att skapa relevanta och engagerande upplevelser i alla kanaler.
  • behärskar alla för rollen nödvändiga verktyg och program.
  • trivs med att jobba i team och involvera flera andra i dina processer.
  • är en idérik problemlösare med ett strukturerat arbetssätt och förmåga att leda dig själv.
  • har förmåga att snabbt gå från uppdrag till lösning och kan levandegöra dina idéer för andra.
  • delar Erikshjälpens kristna värdegrund.

Meriterande:

  • Vana att arbeta med riktlinjer och verktyg för digital tillgänglighet.
  • Erfarenhet av arbete med eller inom idéburna organisationer/civilsamhället.

Vi erbjuder dig

Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.

Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?

Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 12 februari till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan i ämnesraden med Copywriter/Kommunikatör och ditt namn.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.