fbpx

Chef till kommunikations- och insamlingsavdelningen

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?

Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. Och med ett starkt varumärke vill vi nu ta nästa steg för tillväxt och utveckling med fokus på insamling och intäkter. Vi söker därför en övergripande kommunikations- och insamlingschef med stort hjärta för barnens behov och med erfarenhet av insamlings-, kommunikations- och marknadsarbete. Som kommunikations- och insamlingschef leder du Kommunikations- och insamlingsavdelningen.

Kommunikations- och insamlingschefen ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Generalsekreteraren. Placeringsort för tjänsten är Huskvarna. Uppdraget omfattar hela barnrättsorganisationens arbete samt ansvar för second hands redaktionella texter, krishantering och varumärke.

Vill du göra verklig skillnad för andra människor i ditt arbete och jobba i ett team som arbetar för en förändrad värld där barns drömmar får liv? Här erbjuds denna möjlighet genom en omväxlande och utmanande tjänst!

Arbetsuppgifter

  • Leda arbetet med övergripande strategier för insamling, kommunikation och marknad.
  • Ansvara för avdelningens verksamhet, personal och budget.
  • Värna och utveckla Erikshjälpens varumärke.
  • Leda och utveckla olika områden såsom event, företagssamarbeten, kampanjer, tryckta och sociala medier mm.
  • Tillgodose att det finns god verksamhetsuppföljning och säkerställa ett välfungerande CRM-system.
  • Säkerställa kvaliteten av insamlingsarbetet i förhållande till Giva Sverige och Svensk Insamlingskontroll.

Vem söker vi?

  • Du har en akademisk examen eller annan relevant utbildning.
  • Du har minst 3 års dokumenterat god erfarenhet som chef med personal-ekonomi- och budgetansvar.
  • Du är en mogen och tydlig chef/ledare som delegerar ansvar och befogenheter.
    • Du har erfarenhet av arbete med marknadsfrågor samt av förändringsprocesser.
    • Du är målmedveten med en god strategisk och analytisk förmåga samt en god relationsbyggare.
    • Du delar Erikshjälpens grundläggande värderingar.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från ideell sektor. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att leda kommunikations-och/eller insamlingsarbete. Har du ett stort nätverk av kontakter i företagsvärlden och erfarenhet av CSR ser vi det som en merit.

Vi erbjuder dig

Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Du delar vår kristna värdegrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 18 juli. Vi tillämpar löpande urval. Samtliga ansökningar hanteras via Talentin Rekrytering, anne.wolf@leadnetwork.se. Välkommen med din ansökan!

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Anne Wolf Winberg Talentin Rekrytering, anne.wolf@leadnetwork.se , 070-639 60 99,

Daniel Grahn Generalsekreterare Erikshjälpen, daniel.grahn@erikshjalpen.se , 076-941 86 86.


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.