Rekordstor summa till Världens Barn

9 Oktober 2012 Kl.10:00

världens-barn.jpgI lördags skänkte över 50 Erikshjälpen Second Hand-butiker sina dagskassor till Världens Barn. Tack vare en stor uppslutning av frivilliga och många kunder genererades en rekordstor summa. Resultatet blev hela 2 000 345 kronor! Hela 26 butiker skänkte var och en 50 000 kr eller mer. Två av dessa skänkte över 100 000 kr.

- Ett glädjande resultat säger Tomas Bjöersdorff, verkställande chef för Erikshjälpen Second Hand Butiker. Förutom att det är billigt och miljövänligt att handla second hand är det även viktigt för våra kunder att de vet att överskottet går till bistånd. Det kan vara en orsak till årets rekordresultat, samt naturligtvis den stora uppslutningen av frivilliga. Utan dem hade det inte varit möjligt. De här pengarna kommer att göra skillnad för många behövande barn i världen!

Erikshjälpens Second Hand-butiker har mellan åren 1997-2012 gett över 14 miljoner kronor till Världens Barn.

För vidare information, kontakta Tomas Bjöersdorff, Verkställande chef för Erikshjälpen Second Hand Butiker

070-27 44 140, tomas.bjoersdorff@erikshjalpen.com

Erikshjälpen Second Hand har 53 butiker runtom i Sverige. Överskottet går till bistånd.

Erikshjälpen bedriver biståndsverksamhet ur ett barnrättsperspektiv i 25 länder, inklusive Sverige. Arbetet fokuserar på hälsa, utbildning och försörjningsmöjligheter.