Nyöppning av Erikshjälpen second hand-butik i Malmö

24 Maj 2012 Kl.09:00

Den 26 maj kl 10.00 slår portarna upp för den nyöppnade Erikshjälpen second hand-butiken i Malmö. I Mecas gamla lokaler vid ICA Maxi på en yta av 1 000 kvm kommer nu en fräsch butik erbjuda ett stort urval av varor och ett välfyllt sortiment. En ökad försäljning innebär att Erikshjälpen kan hjälpa ännu flera barn och familjer, vilket är målet.

- Efter en längre tids planering är vi nu äntligen framme vid målet att kunna erbjuda Malmö en större och mer välkomnande second hand-butik, säger Tomas Bjöersdorff, verkställande chef för Erikshjälpen Second Hand Butiker.
Butiken är ett samarbete mellan Erikshjälpen och Arlövs biståndscenter. Allt överskott från försäljningen kommer att gå till socialt och humanitärt hjälparbete i Malmö och till internationella satsningar.
- Det är en efterlängtad flytt, säger Fredrik Johansson som är butiksföreståndare. Vi har varit trångbodda länge, (den gamla butiken var på 600 kvm) och på det här sättet får vi en helt annan möjlighet att visa upp alla produkter för kunderna som kommer hit. Vi hoppas kunna öka försäljningen rejält vilket leder till att vi kan hjälpa ännu flera barn och familjer. Det är ju det allt handlar om för oss som arbetar här.

Butiken öppnar på lördag kl 10-14. Alla bjuds på fika, överraskningspåse och ballonger till barnen så långt lagret räcker. Medverkar vid invigningen gör Kent Andersson, kommunfullmäktiges ordförande, Tomas Bjöersdorff, verkställande chef för Erikshjälpen Second Hand Butiker samt Per-Inge Andersson, ordförande Arlövs biståndscenter.

Öppettiderna i butiken kommer att vara samma som tidigare; tisdag och torsdag kl 14-18 och lördag 10-14.

Välkommen att bevaka!

Kontakt: