Besök Sveriges mest inaktuella bokhandel

20 September 2012 Kl.08:00

Erikshjälpen, Sveriges mest inaktuella bokhandel, är även en av Sveri­ges största bokhandlare och finns i år för första gången med på Bok­mässan i Göteborg 27-30 september.

– Vi kommer ställa ut med en färgglad, rolig, bokfylld monter som visar på böcker från en svunnen tid. Man kommer att kunna hitta rariteter som går att finna i någon av våra 53 butiker. Glad och kunnig monterpersonal i tidstypisk klädsel, som kommer från våra härliga butiker i Göteborg med närområde, finns på plats, berättar Björn Engvall, affärsutvecklingschef för Erikshjälpen Second Hand Butiker.

Erikshjälpen Second Hand medverkar vid bokmässan för att visa på vad som kan finnas i butikerna till ett bra pris. Det känns också angeläget att sprida kunskapen om vart pengarna går som genereras genom försålda varor.

Erikshjälpen bedriver biståndsverk­samhet ur ett barnrättsperspektiv i 25 länder, inklusive Sverige. Arbetet fokuserar på hälsa, utbildning och försörjningsmöjligheter. Överskottet i second handverksamheten 2011 uppgick till ca 56 miljoner kronor.

Välkommen att bevaka!

Kontakt:

Björn Engvall, Affärsutvecklingschef Erikshjälpen Second Hand Butiker, 0709-13 41 54, bjorn.engvall@erikshjalpen.com

bokmässa.jpg

Foto: Josefin Lennartsson

Erikshjälpen Second Hand har 53 butiker runtom i Sverige. Överskottet går till bistånd. Under 2012 hade butikerna ca 1,8 miljoner betalande kunder och sålde ca 7 miljoner varor.

Erikshjälpen bedriver biståndsverksamhet ur ett barnrättsperspektiv i 25 länder, inklusive Sverige. Arbetet fokuserar på hälsa, utbildning och försörjningsmöjligheter.